Gülumse












Kardesim özlem yapip bize getirmisti bayildim cocuklarda öyle.Aksama beyim geldiginde onada ayirmistim verdim oda bayildi bak bunu begendim özleme söyle bir tepsi yapsin bana dedi.Ben sasirdim o baskasindan bir sey istemez huyudur hele yemek...
(28 Senelik evliyim)duymadim ondan güldüm tamam söylerim yapsin dedim.Bak bundan yaparsan yerim dedi.
Özleme gülerek cemal senden bir tepsi istiyormus ona yapacakmissin dedim,
biliyorum ya sasiracagini gülüyorum.Anlamadi sasirdi neee enistemmi dedi he vallah dedim gülüstük
tamam ya o isterde ben yapmazmiyim dedi.Hadi bana tarifi ver anlat nasil yapiliyormus dedim.Bu börek böyle bir ani birakti bizde.



malzemeler:

hamuru icin:
1 kg.un
1 bardak ilik süt
yarim cay bardagi yag
1 maya
ilik su (aldigi kadar)
tuz

ici icin:
1500gr.patates
2 orta boy sogan
yarim cay bardagi yag
maydanoz
pul biber,kara biber,tuz

250gr.hashas
2 su bardagi yag

yapilisi:

Ben patesleri aksamdan haslayip kabuklarini soydum.buzdalabina koydum.ertesi gün hamuru yaptim mayalanirken icini hazirladim.
-bir tasa soyulmus patatesleri rendeleyin,soganlarida ufacik,maydanozlarida kücük dograyin sonra pul biber,kara biber,tuz ve yagi katip karistirin.
-ayri bir tasa 250 gr.hashasla 2 su bardagi yagi güzelce ezin.
baska bir tasda bütün hamur icin olan malzemeleri karistirip,elinize yapışmayacak yumuşaklıkta bir hamur yapın.yarim saat- 45 dakika kadar mayalanmaya birakin.
hamuru 6 parcaya bölün.
bir parca hamuru alip ince bir şekilde açın. açılmış hamura haşhaşlı yağdan sürün yada kasikla üzerine gezdirin.dört kata katlayin.sonra tekrar dörtde katlayin.bol unla tekrar ince acin.9 parcaya kesin.her kestiginiz parcayi tekrar biraz daha acin,inceltin.sonra ucuna patatesli icten koyun rulo halinde sarin.sonra ayni sekilde kalan diger hamurlarida yapin tepsiye dizin.(3-4 tepsi cikiyor) 180 derecede pisirin.
Afiyet Olsun
Labels: edit post
0 Responses

Kommentar veröffentlichen