Gülumse











Harika Bir Börek Tavsiye Ederim

Ispanakli Kol Böregi

malzemeler:
2 su bardagi ilik su
4,5 su bardagi un
tuz

ici icin:
1,300gr.ispanak
sivi yag
tuz

yapilisi:

Bir kaba ilik suyu,unu,biraz tuz koyup hamuru yapin.
Üzerini islak bez ile örtüp 20-30 dakika bekletin (dinlendirin).
Bu arada böregin iç harcini hazirlayin.
Ayiklanip yikanmis ispanaklari ince ince kiyin.
Hamuru 3-4 esit parçaya bölün.Her birini yuvarlak sekilde un serperek incecik açin.
Elinizle uclarindan cekerek inceltin.
Avucunuza biraz sivi yag alip parmak uclarinizla
acilmis hamurun kiyilarindan baslayip her yerine azicik serpistirin.
Ben hamuru 3 parcaya böldüm onun icin ispanagida 3,e böldüm.
Siz 4 parcaya bölerseniz ispanagida 4,e bölün.
Bir tane cukur kaba ispanagin 3,de birini döktüm
üzerine biraz sivi yag birazda tuz döküp karistirdim.
Yuvarlak acilmis ve biraz sivi yag serpistirilmis hamurun üzerine
hazirladigim ispanaklari serpistirdim.Rulo seklinde sardim.
sonra bir ucundan baslayarak daire seklinde kendi etrafinda dolayarak
tepsinin ortasina koydum.
Diger hamurlarida ayni sekilde yapip,birbirinin etrafinda sararak yerlestirin.
Üzerine hafif sivi yag serpistirerek önceden isitilmis firinda
10-15 dakika 250°derecede sonrada 180° dereceye indirip üzeri kizarana kadar pisirin.
Afiyet Olsun
Labels: edit post
0 Responses

Kommentar veröffentlichen