Gülumse



Gercekten güzel ve kolay bir tarif  hele benim bile bazen üsengecligim oluyor.bazen vaktim olmuyor kisacasi kolay ve güzel.1 hafta icinde 3 kere yaptim.

Cahide sultan hanimin sitesinde görüp yaptim benim ilgimi yapilisi cekti ay ne kolay hemen yapilir dedim ve yaptim.


 Lahmacun Pogaca / Kaytaz Böregi

malzemeler:

1 su bardagi süt
1 cay bardagi yogurt
1 cay bardagi zeytin yagi
1 adet yumurta
1 tatli kasigi kuru maya
1 yemek kasigi seker
4-4,5 su bardagi kadar un
tuz

harc icin:

200gr. kiyma
2 adet sogan
2 adet biber
yarim cay bardagi sivi yag
1 adet domates
1 tatli kasigi biber salcasi
maydanoz
karabiber,pulbiber,kimyon
tuz


yapilisi:

- Hamur malzemeleriyle yumusak bir hamur hazirlayin.

- Üzerini bir posetle kapatin ve ilik bir yerde mayalanmaya birakin.

- Mayalanan hamuru, kalinca bir rulo haline getirip bir parmak kalinliginda dilimlere kesin.

- Hamuru elinizle bastirarak hafifçe açin,ortasini parmaklarinizla bastirip cukurlastirin.

- Iç malzemesinden kasikla hamurun çukur kismina koyun.

- 15 -yarim saat bekletin.
Bazen ben hamuru bir kac saat öncedende yapip dinlendiriyorum.

- 200 derecelik firinda börekler kizarana kadar pisirin.

Afiyet olsun






Labels: edit post
0 Responses

Kommentar veröffentlichen